•

De Nederlandse Vereniging van Rechtswinkels behartigt de belangen van rechtswinkels, wetswinkels, juridisch spreekuren, rechtsbureaus, clinics en andere vergelijkbare organisaties uit het hele land.

Klik hier voor een overzicht van de aangesloten rechtswinkels, of om lid te worden van de vereniging.

• De Nederlandse Vereniging van Rechtswinkels zet zich in voor professionalisering van het rechtswinkelwerk en ondersteuning van rechtswinkeliers. Leden van de vereniging kunnen het volgende verwachten:

Bijeenkomsten gericht op kennisdeling en intervisie met partners in het veld

Trainingen voor medewerkers van rechtswinkels en vergelijkbare organisaties

Ondersteunende middelen voor rechtswinkels om dienstverlening te optimaliseren

Een krachtige, gemeenschappelijke stem naar beleidsmakers

Een bepalende stem in de vereniging met behoud van onafhankelijkheid

• Jaarlijks helpen meer dan 110 rechtswinkels in Nederland naar schatting 35.000 kwetsbare burgers, met gratis rechtshulp.

• Ons doel

broken image

De Nederlandse Vereniging van Rechtswinkels heeft als doel rechtswinkels in Nederland met elkaar te verbinden, te versterken en te vertegenwoordigen. De Vereniging doet dit onder andere door het uitwisselen van best practices, het aanbieden van cursussen en technologische ondersteuning, en het behartigen van gezamenlijke belangen. Dit zal uiteindelijk bijdragen aan goede juridische hulp voor mensen in Nederland die bij rechtswinkels aankloppen.

• De voordelen van lidmaatschap:

Verenigde stem

Samen hebben rechtswinkels een sterkere stem naar de landelijke politiek en beleidsmakers toe

Kennisdeling

Het delen van best-practices is belangrijk om te zorgen dat kennis in rechtswinkels niet verdwijnt

Professionalisering

Ondersteuning in verdere professionalisering van de dienstverlening van rechtswinkels

• De Vereniging van Rechtswinkels wordt momenteel gefinancierd door:

broken image