• Het bestuur

Nathalie Dijkman

Voorzitter

Ik ben sociaal ondernemer en leidt de Amsterdam Law Hub bij de UvA. De Law Hub is een broedplaats voor innovatie en co-creatie tussen de UvA en maatschappelijke partners binnen het juridische domein, waar onder andere 8 rechtswinkels ondersteuning krijgen in de vorm van kennisuitwisseling, onderwijs, technologie en subsidies. Ik vind het heel inspirerend om te zien hoeveel impact rechtenstudenten kunnen hebben door hun werk in de rechtswinkels, en wil dat graag ook landelijk ondersteunen. Ik geef zelf ook les in (sociaal) ondernemerschap voor juristen, en hoop door mijn innovatieve en ondernemende blik via de Vereniging hier aan bij te dragen.

Luc Franssen

Penningmeester

Ik ben een masterstudent burgerlijk recht en ik heb mij de afgelopen jaren ingezet voor de Rechtswinkel Utrecht. Toegang tot het recht is een primaire levensbehoefte voor elke burger. Rechtswinkels vervullen een sleutelrol voor het effectueren van dit recht. Ik geloof in het bundelen van de krachten van rechtswinkels om zo een nog stevigere positie in te kunnen bedden in het juridisch en maatschappelijk speelveld.

Tim Verheij

Secretaris

Ik ben opgeleid als jurist in Maastricht en ben gevormd als professional in Den Haag. Bij The Hague Institute for Innovation of Law heb ik in verschillende landen gewerkt aan projecten gericht op toegang tot recht. Op dit moment ben ik werkzaam bij de Universiteit van Amsterdam, waar ik onder andere de rechtswinkels ondersteun. Ik sta voor rechtsoplossingen die voor iedereen toegankelijk zijn, zoals de medische zorg in Nederland is. Dit vergt interdisciplinair werken, delen van best-practices en veel reflecteren op onze rollen in de juridische sector.

Erwin Bervoets

Algemeen bestuurslid

In het dagelijks leven ben ik algemeen secretaris van de Raad voor Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming. Daarnaast ben ik als vrijwilliger actief bij de Rechtswinkel in Zoetermeer. Dat doe ik omdat ik het belangrijk vind dat iedereen “toegang tot het recht” heeft. Vanuit die gedachte heb ik me als bestuurslid aangesloten bij de NVR. Hoe meer we als rechtswinkels met elkaar samenwerken en versterken, hoe meer we mensen die zelf de “toegang tot het recht” niet vinden kunnen helpen.

Annemarie Heeringa

Algemeen bestuurslid

Ik ben jurist en werkzaam als leidinggevende bij het Leger des Heils. Vanuit mijn ervaring bij het Leger des Heils en de Rechtswinkel in Weesp zie ik goed waar het recht kan knellen en hoe moeilijk het voor mensen kan zijn om recht te vinden. Daarom vind ik het bestaan van rechtswinkels zo belangrijk; zij bieden laagdrempelige ondersteuning aan een ieder die vragen heeft over zijn of haar juridische positie. Als Algemeen Bestuurslid van de NVR wil ik graag een bijdrage leveren aan het samenbrengen van de rechtswinkels in Nederland, en de positie van rechtswinkels en daarmee ook die van hun cliënten te verstevigen.